10% zniżki VIP

  • Darmowa dostawa

    Ponad 800 zł.

  • Czas dostawy

    2-4 dni robocze

  • Stan magazynowy

    Wszystkie produkty w magazynie

  • Gwarancja zwrotu

    180 dni roboczych

Ogólne warunki handlowe

OGÓLNE WARUNKI HANDLOWE (GTC)

https://fansbrands.pl/ - obowiązuje od następującej daty: 2024-04-19

  

Preambuła

Witamy na naszej stronie internetowej. Dziękujemy za wybranie nas do zakupu. Twoje zaufanie do nas jest bardzo mile widziane. Niniejsze OWH sklepu internetowego zostały przygotowane przy użyciu generatora Fogyasztó Barát ÁSZF.

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych, korzystania ze strony internetowej, konkretnych produktów, procesu zakupu lub chęci omówienia z nami swoich indywidualnych potrzeb, prosimy o kontakt z naszym personelem na podane poniżej dane kontaktowe!

Nadruk: Dane Usługodawcy (Sprzedawca, Firma)

Nazwa: Pit Box Kft.

Zarejestrowana siedziba: 2600 Vác, Rózsa utca 3/A 1em. 2ajt. Adres do korespondencji: 2600 Vác, Rózsa utca 3/A 1em. 2ajt. Organ rejestrujący: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága Numer rejestracyjny spółki: 13-09-144768.

Numer identyfikacji podatkowej: 23163885-2-13 Reprezentowany przez: Chertes Levente Csaba

Numer telefonu: +48 (22) 103-24-07

E-mail: sales@fansbrands.com

Strona internetowa: https://fansbrands.pl/

Numer konta bankowego: HU98109180010000012171110095

Kod SWIFT: BACXHUHB

Numer rejestracji ochrony danych: NAIH-103878/2016

Dane dostawcy usług hostingowych

Nazwa: UNAS Online Kft.

Zarejestrowana siedziba: 9400 Sopron, Kőszegi út 14.

Dane kontaktowe: unas@unas.hu

Strona internetowa: unas.hu

Nazwa: Shopify Commerce Singapore Pte. Ltd.

Zarejestrowana siedziba: 77 Robinson Road, #13-00 Robinson 77, Singapur 068896

Dane kontaktowe:

Strona internetowa: https://www.shopify.com/

Definicje

Produkt: dowolny

 

rzeczy ruchome, w tym woda, gaz i energia elektryczna w pojemnikach, butelkach lub w inny sposób w ograniczonej ilości


ilości lub o określonej objętości, oraz

  rzeczy ruchome, które zawierają treści cyfrowe lub usługi cyfrowe lub są z nimi powiązane w taki sposób, że Produkt nie mógłby być używany zgodnie z przeznaczeniem bez danych treści cyfrowych lub usług cyfrowych (dalej: Produkt zawierający elementy cyfrowe)

 

oferowane do sprzedaży na stronie internetowej.

Produkt zawierający elementy cyfrowe: rzeczy ruchome, które zawierają treści cyfrowe lub usługi cyfrowe lub są z nimi powiązane w taki sposób, że Produkt nie nadawałby się do zamierzonych celów bez danych treści cyfrowych lub usług cyfrowych.

Strony: Sprzedający i Kupujący łącznie

Konsument: działająca w celach niezwiązanych z jej samodzielną działalnością zawodową i gospodarczą osoba fizyczna, która kupuje, zamawia, otrzymuje, używa, wykorzystuje lub jest związana z towarem Odbiorca informacji handlowej, oferty. Regulamin Rady Pojednawczej w zakresie jego stosowania - w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich, a także Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady 2006/2004/WE oraz 524/2013/UE z dnia 21 maja 2013 r. zmieniające dyrektywę 2009/22/WE z wyłączeniem stosowania Rozporządzenia Rady - oprócz powyższego, za konsumenta uważa się działającą w celu niezwiązanym z jej samodzielną działalnością zawodową i gospodarczą, odrębnie organizację cywilną w rozumieniu przepisów prawa, kościelną osobę prawną, budynek mieszkalny, spółdzielnię mieszkaniową, która nabywa towar, zamawia, otrzymuje, używa, wykorzystuje lub informację handlową lub ofertę związaną z towarem adresata. W ramach rynku wewnętrznego, w oparciu o obywatelstwo kupującego, miejsce zamieszkania lub miejsce prowadzenia działalności gospodarczej z nieuzasadnionymi ograniczeniami treści opartymi na terytorium i innymi formami dyskryminacji w działaniu przeciwko, oraz rozporządzenia 2006/2004/WE i (UE) 2017/2394, a także Parlamentu Europejskiego i Parlamentu Europejskiego oraz do celów rozporządzenia Rady [dalej: rozporządzenie (UE) 2018/302], konsument jest uważany za oprócz powyższego, przedsiębiorstwo, które jest uważane za klienta zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2018/302

Umowa konsumencka: umowa, w której jedna ze stron kwalifikuje się jako konsument.

Treści cyfrowe: dane wytworzone lub dostarczone w formie cyfrowej

Funkcjonalność: zdolność Produktu zawierającego elementy cyfrowe, treści cyfrowe lub usługę cyfrową do realizacji zamierzonych celów.

Producent: producent Produktu lub, w przypadku Produktów importowanych, importer, który wprowadza Produkt na terytorium Unii Europejskiej, lub jakakolwiek inna osoba, która przedstawia się jako producent poprzez wskazanie swojej nazwy, znaku towarowego lub innego znaku wyróżniającego na Produkcie.

Interoperacyjność: zdolność Produktu zawierającego elementy cyfrowe, treści cyfrowe lub usługę cyfrową do współpracy ze sprzętem i oprogramowaniem innym niż te, które są zwykle używane z tym samym rodzajem Produktu, treści cyfrowych lub usług cyfrowych.

Kompatybilność: zdolność Produktu zawierającego elementy cyfrowe, treści cyfrowe lub usługę cyfrową do współpracy, bez konieczności konwersji, ze sprzętem i oprogramowaniem innym niż te, które są zwykle używane z tym samym rodzajem Produktu, treści cyfrowych lub usług cyfrowych.

Strona internetowa: ta strona internetowa służąca do zawarcia umowy

Umowa: umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym za pośrednictwem Serwisu i poczty elektronicznej.

Trwały nośnik: dowolne urządzenie umożliwiające konsumentowi lub Przedsiębiorcy przechowywanie danych kierowanych do niego osobiście, w sposób umożliwiający dostęp do tych danych w przyszłości, przez okres odpowiedni do celów, jakim te dane służą, oraz wyświetlanie przechowywanych danych w niezmienionej formie.

Urządzenie umożliwiające porozumiewanie się na odległość: urządzenie, które nadaje się do złożenia oświadczenia umownego w celu zawarcia umowy bez fizycznej obecności stron. W szczególności takim urządzeniem jest zaadresowany lub niezaadresowany formularz, standardowy list, reklama opublikowana w produkcie prasowym z formularzem zamówienia, katalog, telefon, faks lub urządzenie zapewniające dostęp do Internetu

Umowa zawierana na odległość: umowa konsumencka zawierana w ramach systemu sprzedaży na odległość organizowanego w celu dostarczania Produktów i świadczenia usług objętych umową, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, w sposób, w którym strony umowy korzystają z urządzenia umożliwiającego porozumiewanie się na odległość wyłącznie w celu zawarcia umowy.


Biznes: osoba działająca w ramach swojego zawodu, profesji lub działalności biznesowej.

Kupujący/Ty: osoba składająca ofertę zakupu i zawierająca umowę za pośrednictwem Witryny.

 

Gwarancja: w przypadku umów zawieranych pomiędzy konsumentem a Przedsiębiorcą (dalej: umowa konsumencka),

 

  1. gwarancja handlowa wykonania umowy, podjęta dobrowolnie przez Przedsiębiorcę w celu należytego wykonania umowy, wykraczająca poza lub w przypadku braku jakiegokolwiek zobowiązania przewidzianego prawem, oraz
  2. obowiązkowa gwarancja prawna,

 

zgodnie z węgierskim kodeksem cywilnym

Cena zakupu: wynagrodzenie należne za Produkt i dostarczenie treści cyfrowych.

Odpowiednie przepisy prawa

W odniesieniu do Umowy zastosowanie mają przepisy węgierskiego prawa i regulacji, w tym między innymi następujące:

 

 Ustawa CLV 1997 o ochronie konsumentów

 Ustawa CVIII z 2001 r. o niektórych kwestiach związanych z usługami handlu elektronicznego i usługami społeczeństwa informacyjnego Ustawa V z 2013 r. o węgierskim kodeksie cywilnym

 Dekret rządowy 151/2003 (IX.22.) w sprawie obowiązkowej gwarancji na dobra trwałe

 Rozporządzenie Rządu 45/2014 (II.26.) w sprawie szczegółowych zasad zawierania umów między konsumentami a przedsiębiorcami Rozporządzenie 19/2014. (IV.29.) Ministra Gospodarki Narodowej w sprawie zasad postępowania przy administrowaniu

roszczenia z tytułu rękojmi i gwarancji dotyczące towarów trwałego użytku sprzedawanych na podstawie umów między konsumentami a przedsiębiorcami

 Ustawa LXXVI z 1999 r. o prawie autorskim

 Ustawa CXII z 2011 r. o samostanowieniu informacyjnym i wolności informacji

 ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2018/302 z dnia 28 lutego 2018 r.

w sprawie nieuzasadnionego blokowania geograficznego oraz innych form dyskryminacji klientów ze względu na przynależność państwową, miejsce zamieszkania lub miejsce prowadzenia działalności na rynku wewnętrznym oraz w sprawie zmiany rozporządzeń 2006/2004/WE i (UE) 2017/2394 oraz dyrektywy 2009/22/WE

 ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony

osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)

 Dekret rządowy 373/2021 (VI. 30.) w sprawie szczegółowych zasad umów zakupu towarów, dostarczania treści cyfrowych i usług cyfrowych między konsumentami a przedsiębiorstwami

 

Zakres i akceptacja OWU

Treść umowy zawartej między nami jest określona, oprócz postanowień odpowiednich obowiązujących przepisów prawa, przez niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (dalej: OWH). W związku z tym niniejsze OWH określają prawa i obowiązki użytkownika i nas, warunki zawarcia umowy, terminy wykonania, warunki dostawy i płatności, zasady odpowiedzialności oraz warunki korzystania z prawa do rozwiązania umowy.

Informacje techniczne niezbędne do korzystania z Witryny, które nie zostały uwzględnione w niniejszych OWH, zostaną dostarczone za pośrednictwem dodatkowych informacji dostępnych w Witrynie.

Przed złożeniem zamówienia należy zapoznać się z postanowieniami niniejszych OWH.

Język i forma umowy

Językiem umów zawieranych na podstawie niniejszych OWH jest język angielski.


Umowy zawierane na podstawie niniejszych OWH nie będą uważane za umowy pisemne, a takie umowy nie będą składane przez Sprzedającego.

FansBRANDS® - Oficjalny sklep kibica sportów motorowych - E-faktura

Nasza firma stosuje e-fakturowanie zgodnie z sekcją 175 ustawy CXXVII z 2007 r. Akceptując niniejsze OWH, użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie faktur elektronicznych.

zgodę na stosowanie e-fakturowania.

Ceny

Ceny podane są w PLN, w tym 23% VAT. Sprzedający może okresowo modyfikować ceny ze względu na politykę biznesową. Taka zmiana cen nie obejmuje umów już zawartych. Jeśli Sprzedawca podał cenę nieprawidłowo, a otrzymano zamówienie na dany Produkt, ale strony nie zawarły jeszcze umowy, Sprzedawca podejmie działania zgodnie z sekcją pod nagłówkiem "Procedura w przypadku nieprawidłowej ceny" w niniejszym dokumencie.

Procedura w przypadku nieprawidłowej ceny

Za wyraźnie nieprawidłową cenę uznaje się cenę podaną poniżej:

 

 Cena 0,

 cena obniżona o rabat, gdzie rabat jest nieprawidłowo wskazany (np. w przypadku Produktów, których cena wynosi 1000 z 20% rabatem, wskazana jest cena 500).

 

Jeśli cena jest podana nieprawidłowo, Sprzedawca oferuje możliwość zakupu danego Produktu po rzeczywistej cenie, a Kupujący, biorąc pod uwagę tę informację, może zdecydować, czy zamówić dany Produkt po takiej rzeczywistej cenie, czy anulować zamówienie bez żadnych negatywnych konsekwencji prawnych.

Zarządzanie reklamacjami i środki zaradcze

Konsument może zgłosić zastrzeżenia konsumenckie dotyczące dowolnego Produktu lub działalności Sprzedawcy na poniższe dane kontaktowe:

Jeżeli konsument ma roszczenie z tytułu rękojmi związane z Towarem lub zachowaniem Sprzedawcy, reklamację dotyczącą działań lub zaniechań Sprzedawcy można złożyć na poniższe dane kontaktowe i sposoby:

 

 Pisemnie za pośrednictwem następującej strony internetowej: https://fansbrands.pl/

 Pisemnie za pośrednictwem następującego adresu e-mail: sales@fansbrands.com

 Pisemnie pocztą: 2600 Vác, Rózsa utca 3/A 1em. 2ajt.

 

Konsument może złożyć do Przedsiębiorstwa ustną lub pisemną skargę dotyczącą postępowania, działań lub zaniechań Przedsiębiorstwa lub osoby działającej w imieniu lub na rzecz Przedsiębiorstwa, które są bezpośrednio związane z dystrybucją lub sprzedażą Produktów konsumentom.

Przedsiębiorca jest zobowiązany do niezwłocznego rozpatrzenia reklamacji złożonej ustnie i w razie potrzeby zapewnienia środków zaradczych. Jeżeli konsument nie jest usatysfakcjonowany sposobem rozpatrzenia reklamacji lub jeżeli reklamacja nie może zostać rozpatrzona niezwłocznie, Przedsiębiorca jest zobowiązany do niezwłocznego sporządzenia protokołu reklamacji i swojego stanowiska w sprawie reklamacji, a w przypadku reklamacji złożonej osobiście - do przekazania jej kopii konsumentowi na miejscu. Jeżeli reklamacja ustna została złożona telefonicznie lub przy wykorzystaniu innych środków komunikacji elektronicznej, protokół wraz z merytoryczną odpowiedzią należy przesłać konsumentowi najpóźniej w terminie 30 dni, zgodnie z przepisami dotyczącymi obowiązku udzielania odpowiedzi na reklamacje pisemne. W przeciwnym razie Sprzedawca podejmuje działania w stosunku do


pisemne skargi w następujący sposób. O ile bezpośrednio obowiązujący akt prawny Unii Europejskiej nie stanowi inaczej, Przedsiębiorstwo przesyła merytoryczną odpowiedź na pisemne reklamacje w terminie trzydziestu dni od ich otrzymania i podejmuje środki w celu jej przekazania. Krótszy termin może zostać ustalony na mocy ustawy lub rozporządzenia, dłuższy termin może zostać ustalony wyłącznie na mocy ustawy. W przypadku odrzucenia reklamacji, Przedsiębiorca musi podać powody jej odrzucenia. Przedsiębiorca musi nadać unikalny numer identyfikacyjny każdej ustnej reklamacji przekazanej telefonicznie lub za pośrednictwem usługi komunikacji elektronicznej.

Jeśli reklamacja zostanie odrzucona, Sprzedawca musi poinformować konsumenta na piśmie, że w zależności od charakteru reklamacji, który organ lub organ pojednawczy może wszcząć postępowanie.

Informacje muszą również obejmować właściwy organ i miejsce zamieszkania konsumenta, siedzibę komisji pojednawczej w miejscu zamieszkania, dane kontaktowe telefoniczne i internetowe oraz adres pocztowy. Informacje muszą również dotyczyć tego, czy firma złożyła ogólne oświadczenie o poddaniu się decyzji komisji pojednawczej.

W przypadku odrzucenia przez nas skargi konsumenta, użytkownik ma prawo w swoim miejscu zamieszkania skontaktować się z właściwym organem lokalnym lub komisją pojednawczą wskazaną przez niego we wniosku.

Komisja pojednawcza - o ile konsument nie zażąda osobistego przesłuchania - przesłuchuje bez osobistej obecności, za pomocą urządzenia elektronicznego zapewniającego jednoczesną transmisję dźwięku i obrazu odbywającą się online (dalej: przesłuchanie online). Firma ma obowiązek współpracować w ramach procedury komisji pojednawczej, jesteśmy zobowiązani do przedstawienia naszej odpowiedzi w terminie na wezwanie komisji pojednawczej do przesłania do komisji pojednawczej. W sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz ustawy z dnia 21 maja 2013 r. o zmianie rozporządzenia 2006/2004/WE oraz dyrektywy 2009/22/UE z wyłączeniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013/UE, przedsiębiorca ma obowiązek zapewnić udział w rozprawie osoby uprawnionej do zawarcia ugody. W rozprawie online przedstawiciel firmy upoważniony do zawarcia ugody musi uczestniczyć online. Jeśli konsument zażąda osobistego przesłuchania, firma zawrze ugodę, a jego upoważniony przedstawiciel musi przynajmniej uczestniczyć w przesłuchaniu online.

Jeżeli spór konsumencki między Sprzedawcą a konsumentem nie zostanie rozstrzygnięty w toku negocjacji, konsumentowi przysługują następujące środki zaradcze:

Procedura ochrony konsumentów

Skargę można złożyć do organów ochrony konsumentów. Jeśli konsument zauważy naruszenie swoich praw konsumenckich, ma prawo złożyć skargę do organu właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub pobytu. Po rozpatrzeniu skargi organ podejmuje decyzję o przeprowadzeniu postępowania w sprawie ochrony konsumentów. Zadania organów administracji pierwszej instancji wykonują stołeczne i powiatowe urzędy administracji rządowej właściwe ze względu na miejsce zamieszkania lub pobytu konsumenta, których wykaz dostępny jest tutaj: https://www.kormanyhivatalok.hu/.

Postępowanie sądowe

Klient jest uprawniony do wszczęcia postępowania sądowego w celu dochodzenia swoich roszczeń wynikających ze sporu konsumenckiego w ramach postępowania cywilnego, zgodnie z ustawą V z 2013 r. w sprawie węgierskiego kodeksu cywilnego oraz przepisami ustawy CXXX z 2016 r. w sprawie kodeksu postępowania cywilnego.

Postępowanie organu pojednawczego

W przypadku odrzucenia przez nas skargi konsumenta, ma on prawo odwołać się do właściwego organu w miejscu zamieszkania lub do organu pojednawczego wskazanego przez niego we wniosku. Warunkiem wszczęcia postępowania przed organem pojednawczym jest podjęcie przez konsumenta bezpośredniej próby rozwiązania sporu z danym przedsiębiorstwem.

Komisja pojednawcza - o ile konsument nie zażąda osobistego przesłuchania - przeprowadza przesłuchanie online bez osobistej obecności i za pośrednictwem urządzenia elektronicznego, które zapewnia jednoczesną transmisję audio i wideo (dalej: przesłuchanie online).

Firma ma obowiązek współpracować w ramach procedury komisji pojednawczej, w ramach której jesteśmy zobowiązani do przesłania odpowiedzi na wezwanie komisji pojednawczej w wyznaczonym terminie. Z wyjątkiem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013/UE z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu zbierania i przetwarzania deklaracji podatkowych (Dz. Urz. UE L 119 z 30.05.2013, str. 1)


Rozstrzyganie sporów konsumenckich oraz zmiana rozporządzenia (WE) 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE, firma uprawniona do zawarcia ugody na rozprawie jest zobowiązana do zapewnienia udziału osoby. W rozprawie online przedstawiciel firmy uprawnionej do zawarcia ugody musi uczestniczyć online. Jeśli konsument zażąda osobistego przesłuchania, przedstawiciel firmy upoważniony do zawarcia ugody musi przynajmniej uczestniczyć w przesłuchaniu online.

Więcej informacji na temat organów pojednawczych można znaleźć tutaj: http://www.bekeltetes.hu Więcej informacji na temat organów pojednawczych posiadających kompetencje terytorialne można znaleźć tutaj: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek


Dane kontaktowe niektórych właściwych terytorialnie organów pojednawczych:

 


Organ pojednawczy w Budapeszcie Adres: Budapeszt Jurysdykcja: Budapeszt

 

Kontakt:

Adres: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111. Adres pocztowy: 1253 Budapest, Pf.:10.

Telefon: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Strona internetowa: bekeltet.bkik.hu

 

Organ pojednawczy hrabstwa Baranya

Adres: Pecz

Jurysdykcja: Powiat Baranya, powiat Somogy, powiat Tolna

 

Kontakt:

Adres: 7625 Pecz, Majorossy I. u. 36. Telefon: 06-72-507-154

E-mail: info@baranyabekeltetes.hu Strona internetowa: baranyabekeltetes.hu


 


Organ pojednawczy okręgu Borsod-Abaúj-Zemplén

Adres: Miszkolc

Jurysdykcja: Powiat Borsod-Abaúj-Zemplén, powiat Heves, powiat Nógrád

 

Kontakt:

Adres: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefon: 06-46-501-090

E-mail: bekeltetes@bokik.hu Strona internetowa: bekeltetes.borsodmegye.hu

 

Organ pojednawczy okręgu Csongrád-Csanád

Adres: Szeged

Jurysdykcja: Okręg Békés, okręg Bács-Kiskun, okręg Csongrád-Csanád

 

Kontakt:

Adres: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefon: 06-62-554-250/118

E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu Strona internetowa: bekeltetes-csongrad.hu


 


Organ pojednawczy okręgu Fejér

Adres: Székesfehérvár

Jurysdykcja: Okręg Fejér, okręg Komárom-Esztergom, okręg Veszprém

 

Kontakt:

Adres: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefon:06-22-510-310

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu Strona internetowa: www.bekeltetesfejer.hu

 

Organ pojednawczy okręgu Győr-Moson-Sopron

Adres: Győr

Jurysdykcja: Hrabstwo Győr-Moson-Sopron, Hrabstwo Vas, Hrabstwo Zala

 

Kontakt:

Adres: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefon: 06-96-520-217

E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu Strona internetowa: bekeltetesgyor.hu


 


Organ pojednawczy okręgu Hajdú-Bihar

Adres: Debreczyn

Jurysdykcja: Powiat Jász-Nagykun-Szolnok, powiat Hajdú-Bihar, powiat Szabolcs-Szatmár-Bereg

 

Kontakt:

Adres: 4025 Debreczyn, Vörösmarty u. 13-15.

Telefon: 06-52-500-710

E-mail: bekelteto@hbkik.hu Strona internetowa: hbmbekeltetes.hu

 

Internetowa platforma rozstrzygania sporów

 

Organ pojednawczy okręgu Pest

Adres: Budapeszt Jurysdykcja: Hrabstwo Peszt

 

Kontakt:

Adres: 1055 Budapeszt, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Telefon: 06-1-792-7881

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu Strona internetowa: panaszrendezes.hu


 

Komisja Europejska stworzyła stronę internetową, na której konsumenci mogą się zarejestrować, aby uzyskać możliwość rozstrzygania sporów prawnych związanych z zakupami online poprzez złożenie wniosku, unikając postępowania sądowego. W ten sposób konsumenci mogą dochodzić swoich praw bez, na przykład, uniemożliwiania im tego na odległość.

Jeśli chcesz złożyć skargę dotyczącą produktu lub usługi zakupionej online i niekoniecznie chcesz iść do sądu, możesz skorzystać ze środków internetowego rozstrzygania sporów.

Na portalu użytkownik i przedsiębiorca, przeciwko któremu złożył skargę, mogą wspólnie wybrać sposób rozstrzygnięcia sporu


organ, do którego użytkownik zamierza się zwrócić w sprawie rozpatrzenia skargi.

Platforma internetowego rozstrzygania sporów jest dostępna tutaj: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Prawa autorskie

FansBRANDS® - Oficjalny sklep dla fanów sportów motorowych

Zgodnie z paragrafem (1) sekcji 1 ustawy LXXVI z 1999 r. o prawie autorskim (dalej: ustawa o prawie autorskim), strona internetowa kwalifikuje się jako materiał chroniony prawem autorskim, w związku z czym wszystkie jej części są chronione prawem autorskim. Zgodnie z paragrafem (1) sekcji 16 ustawy o prawie autorskim, nieautoryzowane korzystanie z rozwiązań graficznych i programowych, programów komputerowych strony internetowej lub korzystanie z jakiejkolwiek aplikacji, która może być wykorzystana do modyfikacji strony internetowej lub jakiejkolwiek jej części, jest zabronione. Wszelkie materiały ze strony internetowej i jej bazy danych mogą być wykorzystywane, nawet za pisemną zgodą właściciela praw, wyłącznie z odniesieniem do strony internetowej i ze wskazaniem źródła. Właścicielem praw jest: Pit Box Kft.

Ocena Fogyasztó Barát

Niniejszym informujemy Kupujących, że Sprzedawca korzysta z systemu oceny Fogyasztó Barát na swojej Stronie internetowej. System oceniania nie pozwala na ocenianie poszczególnych Produktów, a jedynie Sprzedawcy (Sklepu Internetowego). Następujące środki techniczne w systemie oceniania zapewniają, że tylko faktyczni klienci mogą przesyłać oceny:

 

  1. System działa niezależnie od sklepu internetowego, który go używa w taki sposób, że WIDGET do oceny otwiera się po zakupie, a oceny są przechowywane przez Fogyasztó Barát (JUTASA Kft.) we własnym systemie.
  2. Opinie mogą być również przesyłane wyłącznie przez rzeczywistych klientów, wysyłając wiadomość e-mail po zakupie na adres e-mail podany Fogyasztó Barát.

 

Sklep internetowy korzystający z systemu ocen nie ma technicznej możliwości usunięcia ani ocen, ani recenzji.

W wyniku powyższego system zawiera tylko oceny i recenzje prawdziwych klientów i wyświetla zarówno pozytywne, jak i negatywne recenzje bez żadnego rozróżnienia.

Inne oceny

Co myślą o nas fani

Nigdy się nie ukrywamy: oceniaj nas zawsze i wszędzie. W rzeczywistości, kiedy wprowadzamy zmiany, zawsze prosimy wszystkich, aby nas oceniali i pisali do nas, jeśli kiedykolwiek napotkają jakieś problemy. Możemy wprowadzać zmiany i robić postępy tylko wtedy, gdy zwracamy uwagę na krytykę ;-)

Poniższe oceny nie zostały wymyślone przez nas, każdą z nich można znaleźć w oficjalnym źródle. I wiele więcej ;-) Niemożliwe, żeby tyle osób mogło się mylić...

Możesz również napisać o nas lub przeczytać jeszcze więcej opinii na następujących kanałach: Trustindex.io - https://www.trustindex.io/reviews/www.fansbrands.hu

Trustpilot.com - https://www.trustpilot.com/review/www.fansbrands.com Google - https://g.page/r/CY3Sy7_I1tthEB0/review

Facebook - https://www.facebook.com/fansbrands/reviews/?ref=page_internal

Rozdzielność, kodeks postępowania


Jeżeli jakakolwiek część OWH będzie prawnie niekompletna lub nieskuteczna, pozostałe części umowy pozostaną ważne, a odpowiednie przepisy będą miały zastosowanie zamiast nieskutecznej lub nieprawidłowej części.

Sprzedawca nie posiada kodeksu postępowania zgodnie z ustawą o zakazie nieuczciwych praktyk handlowych wobec konsumentów.

Informacje o działaniu Produktu zawierającego elementy cyfrowe oraz o mających zastosowanie technicznych środkach ochronnych

Dostępność serwerów udostępniających dane na stronie wynosi ponad 99,9% rocznie. Cała zawartość danych jest regularnie archiwizowana, więc w razie problemu można przywrócić oryginalną zawartość danych. Dane wyświetlane na stronie są przechowywane w bazach danych MSSQL i MySQL. Wrażliwe dane są przechowywane z odpowiednim poziomem szyfrowania, a do ich kodowania wykorzystywane jest wsparcie sprzętowe wbudowane w procesor.

Informacje na temat istotnych właściwości Produktów

Informacje na temat istotnych właściwości Produktów dostępnych do zakupu na Stronie Internetowej znajdują się w opisie każdego Produktu.

Korekta błędów we wprowadzaniu danych - Odpowiedzialność za dokładność dostarczonych danych

W trakcie procesu zamawiania, przed sfinalizowaniem zamówienia, można w dowolnym momencie zmienić wprowadzone dane (klikając przycisk Wstecz w przeglądarce, otworzy się poprzednia strona, dzięki czemu wprowadzone dane można poprawić, nawet jeśli użytkownik przeszedł już do następnej strony). Należy pamiętać, że obowiązkiem użytkownika jest zapewnienie dokładności wprowadzonych danych, ponieważ Produkty zostaną zafakturowane i dostarczone na podstawie danych podanych przez użytkownika. Należy również pamiętać, że niepoprawnie wprowadzony adres e-mail lub zajęcie całej przestrzeni dyskowej podłączonej do skrzynki pocztowej może spowodować niedostarczenie potwierdzenia i uniemożliwić zawarcie umowy. Jeśli Kupujący sfinalizował zamówienie i wykryje błąd w podanych danych, musi jak najszybciej zainicjować modyfikację danego zamówienia. Kupujący może zgłosić chęć modyfikacji błędnego zamówienia za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej z adresu e-mail podanego przez Kupującego przy składaniu zamówienia lub telefonicznie.

Korzystanie z Witryny

Zakup nie podlega rejestracji.

FansBRANDS® - Oficjalny sklep dla fanów sportów motorowych

 

Wybór produktów

Klikając na kategorie produktów w Witrynie, można wybrać żądaną rodzinę produktów i pojedynczy Produkt w jej ramach. Kliknięcie każdego produktu spowoduje wyświetlenie jego zdjęcia, numeru artykułu, opisu i ceny. Przy zakupie należy zapłacić cenę wskazaną na stronie internetowej.

Dodawanie produktów do koszyka

Po wybraniu Produktu, Użytkownik może umieścić Produkty w wybranej ilości w koszyku, klikając przycisk "Dodaj do koszyka", bez obowiązku zakupu lub zapłaty, ponieważ dodanie Produktów do koszyka nie kwalifikuje się jako oferta.

Zalecamy umieszczenie Produktów w koszyku, nawet jeśli nie jesteś pewien, czy chcesz kupić poszczególne Produkty, ponieważ daje to przegląd wybranych w danym momencie produktów i możesz je wyświetlić i porównać na ekranie za pomocą jednego kliknięcia. Zawartość koszyka można dowolnie modyfikować do momentu sfinalizowania zamówienia - do momentu kliknięcia przycisku "Złóż zamówienie" - tzn. można usuwać produkty z koszyka lub umieszczać w nim produkty, które nie zostały jeszcze zakupione.


można dowolnie dodawać dodatkowe produkty do koszyka lub modyfikować ich liczbę.

Po dodaniu wybranego produktu do koszyka pojawi się osobne okno z informacją "Produkt został dodany do koszyka". Jeśli nie chcesz wybierać więcej produktów, kliknij przycisk "Przejdź do koszyka". Jeśli chcesz ponownie wyświetlić wybrany produkt lub dodać więcej produktów do koszyka, kliknij przycisk "Powrót do produktów".

Wyświetlanie koszyka

Podczas korzystania z Witryny użytkownik może w dowolnym momencie sprawdzić zawartość swojego koszyka, klikając przycisk "Twój koszyk" w górnej części strony. Daje to możliwość usunięcia produktów z koszyka lub zmiany żądanej ilości. Po kliknięciu przycisku "Aktualizuj koszyk" system wyświetla informacje odpowiadające zmienionym danym, w tym cenę Produktów dodanych do koszyka.

Jeśli nie chcesz wybierać kolejnych pozycji, możesz kontynuować zakup, klikając przycisk "Przejdź do kasy".

Dostarczanie danych klientów

Po kliknięciu przycisku "Przejdź do kasy" zostanie wyświetlona zawartość koszyka, a także pełna cena zakupu, którą należy zapłacić w przypadku zakupu wybranych Produktów. Wybierz opcję w polu "Opcje dostawy", w zależności od tego, czy chcesz odebrać zamówione Produkty samodzielnie (odbiór osobisty), czy poprosić o dostawę. W przypadku wybrania dostawy system wskaże opłatę za dostawę, którą należy uiścić w przypadku złożenia zamówienia.

W polu tekstowym "Dane użytkownika" można wprowadzić adres e-mail, a w polu tekstowym "Dane rozliczeniowe" - imię i nazwisko, adres i numer telefonu. W polu tekstowym "Szczegóły dostawy" system automatycznie zapisze dane podane w polu "Dane rozliczeniowe". Jeśli żądasz dostawy na inny adres, odznacz odpowiednie pole. Dodatkowe informacje można wprowadzić w polu tekstowym "Dodatkowe informacje".

Przeglądanie zamówienia

Po wypełnieniu powyższych pól tekstowych możesz kontynuować proces składania zamówienia, klikając przycisk "Kontynuuj", lub możesz usunąć/modyfikować wprowadzone wcześniej dane, klikając przycisk "Anuluj" i powrócić do zawartości koszyka. Po kliknięciu przycisku "Kontynuuj" nastąpi przejście do strony "Przegląd zamówienia". Zostanie na niej wyświetlone podsumowanie podanych wcześniej danych, w tym zawartość koszyka, dane użytkownika, dane do faktury i dane dostawy oraz kwota do zapłaty (nie można już zmienić tych danych, chyba że kliknie się przycisk "Wstecz").

 

Finalizacja zamówienia (złożenie oferty)

Po upewnieniu się, że w koszyku znajdują się Produkty, które Użytkownik chce zakupić, a dane zostały wprowadzone prawidłowo, Użytkownik może sfinalizować zamówienie, klikając przycisk "Zapłać teraz". Informacje wprowadzone na Stronie Internetowej nie stanowią oferty zawarcia umowy złożonej przez Sprzedawcę. W przypadku zamówień składanych na podstawie niniejszych OWH, użytkownik jest oferentem.

Klikając przycisk "Zapłać teraz", użytkownik wyraźnie potwierdza, że jego oferta jest uważana za złożoną, a jego oświadczenie, o ile zostanie potwierdzone przez Sprzedawcę zgodnie z niniejszymi OWH, pociąga za sobą obowiązek zapłaty. Użytkownik będzie związany swoją ofertą przez okres 48 godzin. Jeśli oferta nie zostanie potwierdzona przez Sprzedającego zgodnie z niniejszymi OWH w ciągu 48 godzin, okres związania ofertą wygasa.

Przetwarzanie zamówienia, zawarcie umowy

Zamówienie można złożyć w dowolnym momencie. Sprzedawca potwierdzi ofertę najpóźniej w dniu roboczym następującym po dniu wysłania oferty. Umowa zostanie zawarta w momencie, gdy wiadomość e-mail z potwierdzeniem wysłana przez Sprzedawcę stanie się dostępna w systemie poczty elektronicznej Użytkownika.


Metody płatności

Przelew bankowy

Użytkownik może zapłacić należność za Produkty przelewem bankowym.

Płatność gotówką

Jeśli chcesz zapłacić wartość zamówienia przy odbiorze paczki, wybierz metodę płatności "Za pobraniem".

Płatności kartą bankową

W naszym sklepie internetowym można szybko i bezpiecznie płacić kartą bankową

PayPal

PayPal jest dostępny dla klientów w ponad 200 krajach jako prosta i bezpieczna metoda płatności.

 

PayPal ma kilka zalet, dzięki którym zakupy online są łatwiejsze i szybsze, przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa danych bankowych:

 

 

 

Adres e-mail i hasło. To wszystko, czego potrzebujesz, aby zapłacić lub wykonać przelew bankowy za pośrednictwem systemu PayPal. Kartę bankową można zostawić w portfelu.

 

Aby dokonać płatności, nie trzeba wpłacać pieniędzy na konto PayPal. Wszystko, co musisz zrobić, to przypisać swoją kartę bankową do konta PayPal i wystarczy to zrobić tylko raz, na początku procesu.

 

PayPal to uznana na całym świecie metoda płatności, gwarantująca bezpieczeństwo transakcji, za pomocą której można płacić za produkty online w 26 różnych walutach.

 

 Dołącz do PayPal i ułatw sobie płatności online.

 

 

Usługa płatności Wordline Six

FansBRANDS® - Oficjalny sklep dla fanów sportów motorowych

Rozwiązanie do płatności online.

Więcej informacji: https://www.six-payment-services.com/en/home.html

Pasek

Możesz wybrać rozwiązanie płatności Stripe w sklepie internetowym.

 

Więcej informacji na temat Stripe w języku angielskim można znaleźć na tej stronie.

Metody dostawy, opłaty za dostawę

Usługa kurierska GLS


Przesyłka zostanie dostarczona przez firmę kurierską GLS.

 

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej: https://gls-group.com/PL/en/gls-contact/

Punkty odbioru GLS

Dostawa kurierem "od drzwi do drzwi" to najpopularniejsza metoda dostawy zakupów online, jednak z roku na rok rośnie liczba osób wybierających odbiór osobisty. Klienci mogą odebrać zamówione produkty wygodnie, zgodnie z własnym harmonogramem dnia, za pośrednictwem punktów odbioru GLS, w których mogą zapłacić gotówką.

Punkty odbioru GLS znajdują się w łatwo dostępnych miejscach, takich jak centra handlowe, stacje benzynowe, księgarnie lub inne często odwiedzane sklepy. Większość z nich jest otwarta do późna, a nawet w weekendy, co jest wygodne dla klientów, którzy chcą odebrać lub nadać paczkę. GLS wysyła wiadomość e-mail lub SMS, aby powiadomić klienta o nadejściu jego paczki. Klient może odebrać paczkę w dowolnym momencie w ciągu 5 dni roboczych, z uwzględnieniem godzin otwarcia danego punktu odbioru.

 

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej.

Dostawa do domu standardową przesyłką UPS

FansBRANDS® - Oficjalny sklep dla fanów sportów motorowych tylko w Unii Europejskiej.

Czas dostawy: 4-8 dni roboczych

Darmowa dostawa powyżej 150€.

 

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej.

Dostawa do domu przez GLS w UE

FansBRANDS® - Oficjalny sklep dla fanów sportów motorowych

Czas wysyłki 2-9 dni roboczych.

Twoja paczka zostanie dostarczona przez pracowników kuriera GLS na podany adres dostawy. Otrzymasz powiadomienie EMAIL o szczegółach dostawy.

 

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej.

Termin wykonania

Ogólny termin realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 30 dni od potwierdzenia zamówienia. W przypadku opóźnienia Sprzedającego, Kupujący jest uprawniony do wyznaczenia dodatkowego terminu. Jeżeli Sprzedający nie dotrzyma dodatkowego terminu, Kupujący może odstąpić od umowy. Terminy dostawy, które mogą różnić się od ogólnego terminu dostawy, są zawsze wskazane dla każdej metody dostawy.

Zastrzeżenie praw, klauzula własności

Jeśli użytkownik zamówił wcześniej Produkty, ale ich nie odebrał (nie dotyczy to przypadków, w których użytkownik skorzystał z prawa do odstąpienia od umowy) lub jeśli zostały one zwrócone Sprzedawcy z adnotacją "Nieodebrane", Sprzedawca zrealizuje zamówienie wyłącznie pod warunkiem wcześniejszego uiszczenia przez użytkownika pełnej ceny zakupu i kosztów dostawy.

 

Sprzedawca może wstrzymać dostawę Produktu do czasu upewnienia się, że cena Produktów została skutecznie zapłacona za pomocą rozwiązania płatności elektronicznej (w tym w przypadku, gdy cena Produktów jest płacona przelewem bankowym, a Kupujący przelewa cenę zakupu w walucie państwa członkowskiego Kupującego, a Sprzedawca nie otrzyma pełnej kwoty ceny zakupu i opłaty za dostawę ze względu na koszty konwersji i inne).


prowizje i koszty bankowe). Jeżeli cena Produktu nie została w całości zapłacona, Sprzedający może wezwać Kupującego do uzupełnienia ceny zakupu.

Sprzedaż transgraniczna

Sprzedawca nie dokonuje rozróżnienia pomiędzy Kupującymi, którzy dokonują zakupu za pośrednictwem Strony Internetowej na terytorium Węgier, a tymi, którzy dokonują zakupu poza terytorium Węgier, ale na terytorium Unii Europejskiej. O ile niniejsze OWH nie stanowią inaczej, Sprzedawca zapewnia dostawę/odbiór Produktów na terytorium Węgier.

Postanowienia niniejszych OWH będą miały zastosowanie również do zakupów poza Węgrami, przy czym dla celów niniejszej sekcji "Kupujący" oznacza konsumenta, który jest obywatelem lub rezydentem państwa członkowskiego lub przedsiębiorstwa mającego siedzibę w państwie członkowskim i kupuje produkty lub korzysta z usług w Unii Europejskiej wyłącznie w celu końcowego wykorzystania. "Konsument" oznacza osobę fizyczną działającą poza zakresem swojej działalności handlowej, przemysłowej, rzemieślniczej lub zawodowej.

Językiem komunikacji i zakupu jest przede wszystkim język węgierski, Sprzedający nie jest zobowiązany do komunikowania się z Kupującym w języku państwa członkowskiego Kupującego.

Sprzedający nie jest zobowiązany do przestrzegania wymogów pozaumownych, takich jak etykietowanie lub wymogi sektorowe, określonych w prawie krajowym państwa członkowskiego Kupującego w odniesieniu do odpowiednich Produktów, ani do informowania Kupującego o tych wymogach.

O ile nie postanowiono inaczej, Sprzedający stosuje podatek VAT obowiązujący na Węgrzech dla każdego Produktu. Kupujący może skorzystać z przysługujących mu środków prawnych zgodnie z niniejszymi OWH.

W przypadku korzystania z płatności elektronicznych płatność zostanie dokonana w walucie określonej przez Sprzedawcę,

Sprzedający może wstrzymać dostawę Produktu do czasu upewnienia się, że cena Produktów i opłata za dostawę zostały w pełni i skutecznie zapłacone za pomocą rozwiązania płatności elektronicznych (w tym w przypadku, gdy cena Produktów jest płacona przelewem bankowym, a Kupujący przelewa cenę zakupu (opłatę za dostawę) w walucie państwa członkowskiego Kupującego, a Sprzedający nie otrzyma pełnej kwoty ceny zakupu i opłaty za dostawę ze względu na koszty przewalutowania oraz inne prowizje i koszty bankowe). Jeśli cena Produktu nie została w pełni zapłacona, Sprzedający może wezwać Kupującego do uzupełnienia ceny zakupu.

W celu zapewnienia dostawy Produktu, Sprzedawca zapewnia Kupującym spoza Węgier takie same opcje dostawy jak Kupującym z Węgier.

Jeżeli zgodnie z OWH Kupujący ma możliwość zażądania dostawy Produktu na terytorium Węgier lub innego państwa członkowskiego UE, Kupujący spoza Węgier mogą również wybrać dowolną metodę dostawy wskazaną w OWH.

Jeśli, zgodnie z OWH, Kupujący może wybrać opcję odbioru Produktu, Kupujący spoza Węgier mogą również wybrać tę opcję.

W przeciwnym razie Kupujący może zażądać zorganizowania transportu Produktu na własny koszt. Kupujący z Węgier nie są uprawnieni do wyboru tej opcji.

Sprzedawca zrealizuje zamówienie po uiszczeniu opłaty za dostawę, a jeśli Kupujący nie uiści opłaty za dostawę na rzecz Sprzedawcy lub jeśli Kupujący nie zorganizuje transportu Produktu we własnym zakresie do ustalonego wcześniej terminu, Sprzedawca rozwiąże umowę i zwróci Kupującemu zapłaconą z góry cenę zakupu.


Informacje dla konsumentów

Informacja o prawie odstąpienia od umowy przez Kupującego będącego osobą fizyczną

Zgodnie z pkt 3 ust. 1 sekcji 8:1 węgierskiego kodeksu cywilnego, tylko osoby fizyczne działające poza zakresem swojego zawodu, zajęcia lub działalności gospodarczej kwalifikują się jako konsumenci, a zatem osoby prawne nie są uprawnione do korzystania z prawa do odstąpienia od umowy bez uzasadnienia.

 

Zgodnie z sekcją 20 dekretu rządowego 45/2014 (II. 26.) konsumenci mają prawo do odstąpienia od umowy bez uzasadnienia. Konsumenci mogą skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy w określonym terminie, który rozpoczyna się

  1. a) w przypadku umów sprzedaży Produktów,
  2. aa) w dniu, w którym Produkt,
  3. ab) w przypadku sprzedaży więcej niż jednego Produktu, gdy każdy Produkt jest dostarczany w innym czasie, kiedy Produkt został dostarczony jako ostatni

 

został otrzymany przez konsumenta lub osobę trzecią, inną niż przewoźnik, wskazaną przez konsumenta, w przypadku gdy termin ten wynosi 180 dni.

Termin na odstąpienie od umowy określony w dekrecie rządowym 45/2014. (II. 26.) wynosi 14 dni, a dodatkowy termin na odstąpienie od umowy jest dobrowolnie wyznaczony przez Sprzedawcę w niniejszych OWH, oprócz terminu przewidzianego przez prawo.

Postanowienia niniejszej sekcji pozostają bez uszczerbku dla prawa konsumenta do skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy określonego w niniejszej sekcji również w okresie między dniem zawarcia umowy a dniem otrzymania Produktu.

Jeżeli oferta zawarcia umowy została złożona przez konsumenta, konsument ma prawo odstąpić od oferty, co kończy okres związania ofertą zawarcia umowy.

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy, wykonanie prawa konsumenta do odstąpienia lub wypowiedzenia umowy

Konsument może skorzystać z prawa przysługującego mu na mocy sekcji 20 dekretu rządowego 45/2014 (II. 26.), składając wyraźne oświadczenie w tym zakresie lub korzystając z wzoru oświadczenia, które można pobrać również ze strony internetowej.

Ważność oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy

Prawo do odstąpienia od umowy uznaje się za wykonane w terminie, jeżeli oświadczenie zostało wysłane przez konsumenta w odpowiednim terminie. Termin ten wynosi: 180 dni.

W przypadku pisemnego odstąpienia lub wypowiedzenia wystarczy wysłać oświadczenie o odstąpieniu lub wypowiedzeniu w ciągu 14 dni.

Termin na odstąpienie od umowy określony w dekrecie rządowym 45/2014. (II. 26.) wynosi 14 dni, a dodatkowy termin na odstąpienie od umowy jest dobrowolnie wyznaczony przez Sprzedawcę w niniejszych OWH, oprócz terminu przewidzianego przez prawo.

Ciężar udowodnienia, że konsument skorzystał z prawa do odstąpienia od umowy zgodnie z niniejszym postanowieniem, spoczywa na konsumencie.

Po jego otrzymaniu Sprzedający zobowiązany jest potwierdzić oświadczenie Kupującego o odstąpieniu od umowy na elektronicznym nośniku danych.

Obowiązki Sprzedawcy w przypadku odstąpienia od umowy przez konsumenta

Zobowiązanie Sprzedającego do zwrotu

Jeżeli, zgodnie z sekcją 22 dekretu rządowego 45/2014 (II. 26.), konsument odstąpi od umowy, wówczas


Sprzedający zwróci pełną kwotę zapłaconą przez Kupującego jako wynagrodzenie w ciągu 14 dni, w tym koszty poniesione w związku ze świadczeniem, takie jak opłata za dostawę. Należy pamiętać, że postanowienie to nie ma zastosowania do dodatkowych kosztów poniesionych w wyniku wyboru opcji dostawy innej niż najtańszy standardowy sposób dostawy.

Sposób wypełnienia obowiązku zwrotu pieniędzy przez Sprzedającego

W przypadku odstąpienia lub rozwiązania umowy zgodnie z sekcją 22 dekretu rządowego 45/2014 (II. 26.), Sprzedawca zwraca konsumentowi kwotę podlegającą zwrotowi przy użyciu tej samej metody płatności, której użył konsument. Za wyraźną zgodą konsumenta Sprzedawca może skorzystać z innej metody płatności, ale w związku z tym konsument nie może zostać obciążony żadnymi dodatkowymi opłatami. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia wynikające z błędnego i/lub niedokładnego wskazania przez konsumenta numeru rachunku bankowego lub adresu korespondencyjnego.

Dodatkowe koszty

Jeśli konsument wyraźnie wybrał opcję dostawy inną niż najtańszy standardowy sposób dostawy, Sprzedawca nie będzie zobowiązany do zwrotu kosztów poniesionych w wyniku tego wyboru. W takich przypadkach nasz obowiązek zwrotu kosztów będzie obejmował wyłącznie wskazane standardowe opłaty za dostawę.

Prawo do wstrzymania wykonania

Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem kwoty należnej konsumentowi do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania w sposób niebudzący wątpliwości; spośród tych dwóch terminów uwzględniany jest termin wcześniejszy. Nie przyjmujemy przesyłek wysłanych za pobraniem lub usługą "adresat płaci".

Obowiązki konsumenta w przypadku odstąpienia lub rozwiązania umowy

Zwrot produktu

Jeżeli, zgodnie z § 22 Rozporządzenia Rządu 45/2014 (II. 26.), konsument odstąpi od umowy, jest on zobowiązany do zwrotu Produktu lub przekazania Produktu Sprzedawcy lub osobie wyznaczonej przez Sprzedawcę do odbioru Produktów, niezwłocznie, ale nie później niż w terminie czternastu dni od dnia powiadomienia o odstąpieniu od umowy. Obowiązek zwrotu uważa się za spełniony w terminie, jeżeli konsument wyśle Produkt przed upływem tego terminu.

Pokrycie bezpośrednich kosztów poniesionych w związku ze zwrotem Produktu

Bezpośrednie koszty zwrotu Produktu ponosi konsument. Produkt należy odesłać na adres Sprzedawcy. Jeżeli po spełnieniu świadczenia konsument odstąpi od umowy o świadczenie usług zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, zobowiązany jest do zapłaty Przedsiębiorcy wynagrodzenia odpowiadającego świadczeniu spełnionemu do chwili odstąpienia od umowy. Taką proporcjonalną kwotę należną od konsumenta ustala się na podstawie całkowitej kwoty wynagrodzenia określonej w umowie, dodając obowiązujące podatki. Jeśli konsument udowodni, że łączna kwota określona w ten sposób jest zbyt wysoka, proporcjonalna kwota zostanie obliczona na podstawie wartości rynkowej usług wykonanych do dnia rozwiązania umowy. Informujemy, że nie przyjmujemy przesyłek wysłanych za pobraniem lub usługą "adresat płaci".

Odpowiedzialność konsumenta za amortyzację

Konsument ponosi odpowiedzialność za utratę wartości wynikającą z jakiegokolwiek użycia wykraczającego poza użycie niezbędne do określenia charakteru, właściwości i działania Produktu.

Z prawa do odstąpienia od umowy nie można skorzystać w następujących przypadkach


Sprzedawca wyraźnie zaznacza, że użytkownik nie może skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy w przypadkach wymienionych w paragrafie (1) sekcji 29 dekretu rządowego 45/2014 (II.26.):

 

  1. po całkowitym wykonaniu usługi, jeżeli jednak umowa nakłada na konsumenta obowiązek zapłaty, na wyjątek ten można się powołać tylko wtedy, gdy przed rozpoczęciem świadczenia konsument wyraźnie wyraził zgodę i przyjął do wiadomości fakt, że utraci prawo do odstąpienia od umowy z chwilą całkowitego wykonania umowy przez Przedsiębiorcę;
  2. w odniesieniu do Produktów lub usług, których cena lub opłata zależy od wahań na rynku finansowym, na które Przedsiębiorca nie ma wpływu i które są możliwe nawet w terminie wyznaczonym do wykonania prawa do odstąpienia od umowy;
  3. w przypadku Produktów nieprefabrykowanych, które zostały wyprodukowane w oparciu o instrukcje i wyraźną prośbę konsumenta, lub w przypadku Produktów, które zostały wyraźnie dostosowane do potrzeb konsumenta;
  4. w przypadku Produktów łatwo psujących się lub Produktów o krótkiej trwałości;
  5. w przypadku Produktów w zamkniętym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych;
  6. w przypadku Produktów, które ze względu na swój charakter są nierozłącznie zmieszane z innymi Produktami po dostawie;
  7. w przypadku napojów alkoholowych, których rzeczywista wartość zależy od wahań na rynku finansowym, na które Przedsiębiorca nie ma wpływu, a których cena została uzgodniona przez strony przy zawarciu umowy sprzedaży, przy czym umowa zostanie wykonana dopiero po upływie trzydziestego dnia od jej zawarcia;
  8. w przypadku umów o świadczenie usług, w których Przedsiębiorca kontaktuje się z konsumentem na wyraźne żądanie konsumenta w celu wykonania pilnych prac naprawczych lub konserwacyjnych;
  9. w odniesieniu do sprzedaży i zakupu nagrań audio i wideo w zapieczętowanym opakowaniu lub kopii oprogramowania komputerowego, jeżeli konsument otworzył opakowanie po dostawie;
  10. w odniesieniu do gazet, czasopism i periodyków, z wyjątkiem umów o prenumeratę;
  11. w przypadku umów zawartych na aukcji publicznej;
  12. z wyjątkiem usług mieszkaniowych, w przypadku umów o świadczenie usług zakwaterowania, transportu, wynajmu samochodów, usług gastronomicznych lub usług związanych z wypoczynkiem, jeżeli w umowie określono termin lub czas wykonania;
  13. w odniesieniu do treści cyfrowych dostarczanych na niefizycznym nośniku danych, jeżeli Sprzedawca rozpoczął spełnianie świadczenia za wyraźną, uprzednią zgodą konsumenta i jeżeli konsument, jednocześnie z udzieleniem tej zgody, potwierdził ten fakt w oświadczeniu o utracie prawa odstąpienia od umowy z chwilą rozpoczęcia świadczenia, a Przedsiębiorca przesłał konsumentowi potwierdzenie.

 

Informacje dotyczące odpowiedzialności za produkt i dorozumianej gwarancji w odniesieniu do gwarancji zgodności Produktów w przypadku umów konsumenckich

Ta część informacji dla konsumentów została opracowana na podstawie paragrafu (3) sekcji 9 dekretu rządowego 45/2014 (II.26.), w odniesieniu do załącznika nr 3 do tego dekretu.

Niniejsze Informacje dla Konsumentów mają zastosowanie wyłącznie do Kupujących, którzy kwalifikują się jako konsumenci; zasady mające zastosowanie do Kupujących niebędących konsumentami zostały zawarte w osobnym rozdziale.

Wymóg wykonania umowy w przypadku umów konsumenckich

Wymóg świadczenia umownego w ogólności w przypadku produktów i produktów zawierających elementy cyfrowe sprzedawanych na podstawie umowy konsumenckiej

W momencie wykonania, Produkty i wykonanie muszą spełniać wymagania określone w dekrecie rządowym 373/2021 (VI.30.).

Aby świadczenie miało charakter umowny, Produkt stanowiący przedmiot umowy powinien


 odpowiadać opisowi, ilości, jakości i typowi określonemu w umowie, posiadać funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność, a także inne właściwości określone w umowie

 nadawać się do jakiegokolwiek celu określonego przez konsumenta, o którym konsument poinformował Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował

 posiadać wszystkie akcesoria i instrukcje obsługi określone w umowie, w tym instrukcje uruchomienia, instrukcje instalacji i wsparcia obsługi klienta, oraz

 zapewnić aktualizacje określone w umowie.

 

Aby świadczenie miało charakter umowny, Produkt stanowiący przedmiot umowy powinien również

 

 być odpowiednie do celów określonych dla tego samego rodzaju Produktów w przepisach prawa, normach technicznych lub, w przypadku braku norm technicznych, w obowiązującym kodeksie postępowania

 są zgodne z ilością, jakością, wydajnością i innymi właściwościami, których konsument może racjonalnie oczekiwać, w szczególności w odniesieniu do funkcjonalności, kompatybilności, dostępności, ciągłości i bezpieczeństwa, które są zwyczajowe dla towarów tego samego rodzaju, biorąc pod uwagę publiczne oświadczenia, w szczególności te złożone w reklamie lub na etykiecie, przez Sprzedawcę, jego przedstawiciela lub inne osoby uczestniczące w łańcuchu sprzedaży na temat szczególnych właściwości Produktów

 posiadać wszystkie akcesoria i instrukcje, których konsument może racjonalnie oczekiwać, w tym instrukcje pakowania i instalacji, oraz

 są zgodne z właściwościami i opisem Produktu przedstawionego jako próbka lub model, lub udostępnionego w wersji próbnej przez Przedsiębiorcę przed zawarciem umowy.

 

Produkt nie musi być zgodny z wyżej wymienionymi oświadczeniami publicznymi, jeżeli Sprzedawca udowodni, że

 

 nie była i nie musiała być świadoma przedmiotowego publicznego oświadczenia

 dane oświadczenie publiczne zostało odpowiednio skorygowane do czasu zawarcia umowy, lub

 dane oświadczenie publiczne nie mogło wpłynąć na decyzję podmiotu praw autorskich o zawarciu umowy.

 

Wymóg spełnienia świadczenia umownego w przypadku sprzedaży produktów na podstawie umowy konsumenckiej

Świadczenie Sprzedawcy jest wadliwe, jeżeli wada produktu wynika z nieprofesjonalnego uruchomienia, pod warunkiem, że

  1. uruchomienie stanowi część umowy sprzedaży i zostało przeprowadzone przez Sprzedawcę lub odpowiedzialność w tym zakresie ponosi Sprzedawca; lub
  2. uruchomienie musiało zostać przeprowadzone przez konsumenta, a nieprofesjonalne uruchomienie wynika z braków w instrukcji uruchomienia dostarczonej przez Sprzedawcę lub, w przypadku Produktów zawierających elementy cyfrowe, przez dostawcę treści cyfrowych lub usług cyfrowych.

Jeżeli zgodnie z umową sprzedaży uruchomienie produktu jest przeprowadzane przez Sprzedawcę lub odpowiedzialność w tym zakresie ponosi Sprzedawca, wówczas świadczenie uznaje się za spełnione przez Sprzedawcę po zakończeniu uruchomienia.

Jeżeli w przypadku Produktu zawierającego elementy cyfrowe umowa sprzedaży przewiduje, że treści cyfrowe lub usługi cyfrowe mają być świadczone w sposób ciągły przez czas określony, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wadę produktu związaną z treściami cyfrowymi, jeżeli wada powstała lub stała się wykrywalna w ciągu dwóch lat od dostarczenia produktu w przypadku usługi ciągłej świadczonej przez okres nieprzekraczający dwóch lat.

Wymóg świadczenia umownego w przypadku sprzedaży produktów zawierających elementy cyfrowe w ramach umowy konsumenckiej

W przypadku produktów zawierających elementy cyfrowe Sprzedawca zapewnia, że konsument jest informowany i otrzymuje aktualizacje dotyczące treści cyfrowych produktu lub związanej z nim usługi cyfrowej, w tym aktualizacje zabezpieczeń, w przypadku gdy aktualizacje są niezbędne do utrzymania umownego charakteru produktu.


Sprzedawca zapewni dostępność aktualizacji przez okres

 

 których konsument może racjonalnie oczekiwać na podstawie rodzaju i przeznaczenia produktu oraz elementów cyfrowych, a także na podstawie indywidualnych okoliczności i charakteru umowy, jeżeli umowa sprzedaży przewiduje jednorazowe dostarczenie treści cyfrowych lub usługi cyfrowej; lub

 dwóch lat od dostarczenia produktu, w przypadku usługi ciągłej przez okres nieprzekraczający dwóch lat, jeżeli umowa sprzedaży przewiduje ciągłe dostarczanie treści cyfrowych przez określony czas.

 

Jeżeli konsument, w rozsądnym terminie, nie zainstaluje udostępnionych aktualizacji, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wadę produktu, pod warunkiem, że wada wynika wyłącznie z braku odpowiedniej aktualizacji, pod warunkiem również, że

  1. Sprzedawca poinformował konsumenta o dostępności aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania przez konsumenta; oraz
  2. niezainstalowanie aktualizacji przez konsumenta lub wadliwe zainstalowanie aktualizacji przez konsumenta nie wynika z wad instrukcji instalacji dostarczonej przez Sprzedawcę.

Nie można stwierdzić wadliwego wykonania, jeżeli konsument przy zawarciu umowy otrzymał oddzielną informację o tym, że określona właściwość produktu różni się od właściwości określonych w niniejszym dokumencie, a różnica ta została oddzielnie i wyraźnie potwierdzona przez konsumenta przy zawarciu umowy.

Wymogi umowne dotyczące treści cyfrowych sprzedawanych na podstawie umowy konsumenckiej w przypadku sprzedaży

Sprzedawca dostarcza i udostępnia treści cyfrowe konsumentowi. Strony różnią się w przypadku braku jego porozumienia, Sprzedawca bez zbędnej zwłoki po zawarciu umowy dostarcza konsumentowi najnowsze treści cyfrowe dostępne w momencie podpisywania wersji umowy.

Usługę uważa się za wykonaną, jeżeli treści cyfrowe lub - jest to dla niej wymagane do uzyskania dostępu lub nadaje się do pobrania - dowolnego rozwiązania dla konsumenta lub na fizycznym lub wirtualnym urządzeniu wybranym w tym celu przez konsumenta.

Sprzedawca musi zapewnić, aby konsument został powiadomiony, że treści cyfrowe są takimi aktualizacjami - w tym aktualizacjami zabezpieczeń - które są treściami cyfrowymi lub cyfrowymi są niezbędne do utrzymania umownego charakteru usługi, a także do ich otrzymania.

Jeżeli na podstawie umowy treści cyfrowe są dostarczane przez określony czas, w odniesieniu do treści cyfrowych, zgodność wykonania z umową musi być zapewniona przez cały czas trwania umowy. Jeśli konsument nie zainstaluje w rozsądnym terminie dostarczonych przez Sprzedawcę aktualizacji, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błąd usługi, jeśli jest to tylko odpowiednia aktualizacja wynikająca z braku jej zastosowania, pod warunkiem, że

 

 Sprzedawca poinformował konsumenta o dostępności aktualizacji i instalacji przez konsumenta o konsekwencjach jej niepowodzenia; oraz

 brak instalacji aktualizacji przez konsumenta lub nieprawidłowa instalacja aktualizacji przez konsumenta nie wynika z niekompletności instrukcji instalacji dostarczonej przez Sprzedawcę.

 

Wadliwe wykonanie nie może zostać stwierdzone, jeśli konsument otrzyma oddzielną informację przy zawieraniu umowy, że określona właściwość treści cyfrowych różni się od określonej w niniejszych wymaganiach, a przy zawieraniu umowy konsument musi wyraźnie stwierdzić, że to odchylenie zostało zaakceptowane.

Sprzedawca wykonuje nienależycie swoje zobowiązanie, jeżeli wada usługi polegającej na dostarczeniu treści cyfrowych konsumentowi wynika z nieprofesjonalnej integracji treści cyfrowych z jego środowiskiem, pod warunkiem, że integracja treści cyfrowych została przeprowadzona przez Sprzedawcę lub integracja została przeprowadzona przez Sprzedawcę na jego odpowiedzialność; treści cyfrowe muszą zostać zintegrowane przez konsumenta, a nieprofesjonalna integracja przez Sprzedawcę została spowodowana brakami w instrukcjach integracji dostarczonych przez

 

Jeżeli przedmiotem umowy są treści cyfrowe lub usługa cyfrowa świadczona przez czas oznaczony w sposób ciągły, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za treści cyfrowe z tytułu wady, jeżeli wada wystąpi w okresie wskazanym w umowie.


umowa lub staje się rozpoznawalna.

 Jeżeli umowa dotyczy jednorazowej usługi lub serii pojedynczych aktów usługowych, dopóki nie zostanie udowodnione inaczej, należy przyjąć, że od daty wykonania jednego w ciągu roku wada uznana przez konsumenta istniała już w momencie wykonania. Jeśli umowa nie została wykonana w tym samym czasie, Sprzedawca ponosi winę, jeśli udowodni, że środowisko cyfrowe konsumenta nie jest zgodne z wymaganiami technicznymi treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, a umowa poinformowała konsumenta w jasny i zrozumiały sposób przed jej zawarciem.

 

Konsument ma obowiązek współpracować ze Sprzedawcą w taki sposób, aby Sprzedawca - techniczny z punktu widzenia dostępnych urządzeń i wymagający najmniejszej interwencji ze strony korzystającego z niego konsumenta - mógł upewnić się, że przyczyną błędu jest środowisko cyfrowe konsumenta. Jeżeli konsument nie wywiąże się z tego obowiązku współpracy po tym, jak Sprzedawca poinformował o tym obowiązku w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem umowy, na konsumencie spoczywa ciężar udowodnienia, że wada rozpoznana w ciągu jednego roku od zakończenia już istniała w momencie zakończenia, obsesja na punkcie usługi dotkniętej błędem rozpoznanym w okresie obowiązywania umowy, usługa w okresie realizacji zgodnie z umową, nie była zgodna z umową.

Dorozumiana gwarancja

W jakich przypadkach można skorzystać z dorozumianych praw gwarancyjnych?

W przypadku wadliwego wykonania umowy przez Sprzedawcę, Klient może dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi zgodnie z przepisami węgierskiego kodeksu cywilnego oraz, w przypadku umowy konsumenckiej, dekretu rządowego 373/2021 (VI.30.).

Jakie prawa przysługują ci na podstawie roszczenia z tytułu dorozumianej gwarancji?

Zgodnie z dokonanym wyborem, użytkownik może dochodzić następujących roszczeń z tytułu dorozumianej gwarancji:

Użytkownik może zażądać naprawy lub wymiany, chyba że przestrzeganie tego prawa gwarancyjnego jest niemożliwe lub spowodowałoby nieproporcjonalne koszty po stronie Sprzedawcy w porównaniu z alternatywnym środkiem zaradczym. Jeśli użytkownik nie zażądał lub nie mógł zażądać naprawy lub wymiany, może zażądać proporcjonalnego obniżenia ceny lub, w ostateczności, może odstąpić od umowy.

Użytkownik jest uprawniony do zmiany wybranego przez siebie uprawnienia z tytułu rękojmi na inne, przy czym użytkownik ponosi koszty takiej zmiany, chyba że była ona uzasadniona lub konieczna ze względu na zachowanie Sprzedawcy.

W przypadku umowy konsumenckiej, w przypadku braku dowodu przeciwnego, domniemywa się, że każda wada wykryta w ciągu jednego roku od dostawy produktu lub produktu zawierającego elementy cyfrowe istniała w momencie dostawy, chyba że domniemanie to jest niezgodne z charakterem produktu lub wady.

W przypadku Produktów używanych uprawnienia z tytułu rękojmi i gwarancji odbiegają od zasad ogólnych. Wadliwe działanie może wystąpić również w przypadku Produktów używanych, ale należy wziąć pod uwagę okoliczności, na podstawie których konsument mógł spodziewać się wystąpienia określonych wad. Ze względu na przestarzałość, występowanie pewnych wad staje się coraz częstsze, w związku z czym nie można oczekiwać, że Produkt używany może być tej samej jakości co nowo zakupiony produkt. W związku z tym Kupujący może dochodzić swoich praw z tytułu rękojmi wyłącznie w odniesieniu do wad wykraczających poza wady, które wynikają z używanego charakteru Produktu i które powstają niezależnie od takiego charakteru. Jeżeli Produkt używany jest wadliwy, a Kupujący będący konsumentem otrzymał informację o tej wadzie przy zakupie, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wadę.

Sprzedający może odmówić doprowadzenia produktu do stanu zgodnego z umową, jeżeli naprawa lub wymiana byłyby niemożliwe lub powodowałyby niewspółmiernie wysokie koszty po stronie Sprzedającego, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności, w tym wartość reprezentowaną przez produkt w idealnym stanie i wagę naruszenia umowy.

Konsument, w zależności od wagi naruszenia umowy, może żądać proporcjonalnego obniżenia wynagrodzenia lub nawet rozwiązać umowę sprzedaży, jeżeli


 

 Sprzedający nie dokonał naprawy lub wymiany lub dokonał naprawy lub wymiany, ale nie spełnił, w całości lub w części, następujących warunków:

 Sprzedający odbierze wymieniony produkt na własny koszt

 jeżeli naprawa lub wymiana wymaga usunięcia produktu, który zgodnie z charakterem i przeznaczeniem produktu został oddany do użytku przed wykryciem wady, obowiązek naprawy lub wymiany obejmuje usunięcie produktu niezgodnego z umową i uruchomienie produktu zastępczego lub naprawionego albo poniesienie kosztów takiego usunięcia i uruchomienia.

 Sprzedawca odmówił doprowadzenia produktu do stanu zgodnego z umową

 powtarzająca się wada w wykonaniu, pomimo faktu, że Sprzedawca próbował doprowadzić produkt do zgodności z umową

 waga naruszenia jest na tyle znacząca, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny lub natychmiastowe rozwiązanie umowy sprzedaży, lub

 Sprzedawca nie zobowiązał się do doprowadzenia produktu do zgodności z umową lub z okoliczności jednoznacznie wynika, że przedsiębiorca nie doprowadzi produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez znaczącego naruszenia interesów konsumenta.

 

Jeżeli konsument chce rozwiązać umowę sprzedaży powołując się na wadliwe wykonanie, ciężar udowodnienia nieistotnego charakteru wady spoczywa na Sprzedawcy.

Konsument ma prawo do odstąpienia od pozostałej części ceny zakupu w całości lub w części, w zależności od wagi naruszenia umowy, dopóki Sprzedawca nie wypełni swojego obowiązku związanego ze zgodnością świadczenia z umową i wadliwym wykonaniem.

Zgodnie z ogólną zasadą

 

 Sprzedający zwróci wymieniony produkt na własny koszt

 jeżeli naprawa lub wymiana wymaga usunięcia produktu, który zgodnie z charakterem i przeznaczeniem produktu został oddany do użytku przed wykryciem wady, obowiązek naprawy lub wymiany obejmuje usunięcie produktu niezgodnego z umową i uruchomienie produktu zastępczego lub naprawionego albo poniesienie kosztów takiego usunięcia i uruchomienia.

 

Rozsądny termin na naprawę lub wymianę produktu będzie liczony od momentu, w którym Konsument powiadomił firmę o wadzie.

Konsument udostępnia produkt przedsiębiorcy, aby ten mógł dokonać naprawy lub wymiany.

Zmniejszenie wynagrodzenia kwalifikuje się jako współmierne, jeżeli jego kwota jest równa różnicy między wartością produktu, który Konsument otrzymałby, gdyby świadczenie Sprzedawcy było umowne, a wartością produktu faktycznie otrzymanego przez Konsumenta.

Prawo Konsumenta do odstąpienia od umowy sprzedaży z tytułu rękojmi może zostać zrealizowane poprzez złożenie Sprzedawcy oświadczenia woli o odstąpieniu od umowy.

Jeżeli wada dotyczy tylko określonej części dostarczonego produktu, a warunki wykonania uprawnienia do odstąpienia od umowy zostały spełnione co do tej części, Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży tylko w odniesieniu do produktu wadliwego, jednak może także odstąpić od umowy sprzedaży w odniesieniu do każdego innego produktu nabytego wraz z produktem wadliwym, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać od Konsumenta, że zachowa tylko produkty zgodne z umową.

W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy sprzedaży w całości lub w odniesieniu do części produktów dostarczonych na podstawie umowy sprzedaży,

 

Konsument zwróci Sprzedawcy dany produkt na koszt Sprzedawcy, oraz

Sprzedawca niezwłocznie zwróci Konsumentowi cenę zakupu zapłaconą w odniesieniu do danego produktu, gdy tylko Sprzedawca otrzyma produkt lub dowód zwrotu produktu.


W jakim terminie można dochodzić roszczeń z tytułu dorozumianej gwarancji?

Użytkownik jest zobowiązany do niezwłocznego zgłoszenia wady po jej wykryciu. Wada zgłoszona w ciągu dwóch miesięcy od jej wykrycia zostanie uznana za wadę zgłoszoną niezwłocznie. Należy jednak pamiętać, że żadne dorozumiane roszczenia gwarancyjne nie mogą być dochodzone po upływie dwuletniego okresu przedawnienia rozpoczynającego się w momencie zakończenia umowy.

Okres przedawnienia nie obejmuje czasu trwania naprawy, w którym Kupujący nie może korzystać z Produktu zgodnie z jego przeznaczeniem.

W odniesieniu do części produktu, która została naprawiona lub wymieniona, okres przedawnienia roszczeń z tytułu dorozumianej gwarancji rozpoczyna się od nowa. Zasada ta ma również zastosowanie, gdy w wyniku naprawy wystąpi inna wada.

Jeżeli przedmiotem umowy między konsumentem a przedsiębiorcą jest produkt używany, strony mogą uzgodnić krótszy termin przedawnienia, jednak w żadnym wypadku nie można skutecznie ustalić terminu przedawnienia krótszego niż jeden rok.

Przeciwko komu można dochodzić roszczeń z tytułu dorozumianej gwarancji?

Użytkownik może dochodzić roszczeń z tytułu dorozumianej gwarancji wobec Sprzedawcy.

Jakie są inne warunki dochodzenia roszczeń z tytułu dorozumianej gwarancji?

Dochodzenie roszczeń z tytułu rękojmi w ciągu jednego roku od wykonania usługi nie wymaga spełnienia innych warunków niż zgłoszenie wady, pod warunkiem udowodnienia, że Produkt został dostarczony przez Sprzedawcę. Jednak po upływie rocznego okresu rozpoczynającego się od wykonania, użytkownik jest zobowiązany udowodnić, że wykryta wada istniała już w momencie wykonania.

Odpowiedzialność za produkt

W jakich przypadkach można skorzystać z prawa do odpowiedzialności za produkt?

W przypadku wady rzeczy materialnej (Produktu), zgodnie z wyborem użytkownika, może on dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi lub roszczeń z tytułu odpowiedzialności za produkt.

Jakie prawa przysługują ci w związku z roszczeniem z tytułu odpowiedzialności za produkt?

W ramach roszczenia z tytułu odpowiedzialności za produkt użytkownik może żądać wyłącznie naprawy lub wymiany wadliwego Produktu.

W jakich przypadkach Produkt kwalifikuje się jako wadliwy?

Produkt kwalifikuje się jako wadliwy, jeśli nie spełnia wymagań jakościowych obowiązujących w momencie wprowadzenia go do obrotu lub jeśli nie ma właściwości zawartych w opisie dostarczonym przez producenta.

W jakim terminie można wnieść roszczenie z tytułu odpowiedzialności za produkt?

Roszczenia z tytułu odpowiedzialności za produkt można dochodzić w ciągu dwóch lat od momentu wprowadzenia Produktu do obrotu przez producenta. Po upływie tego terminu użytkownik traci prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu odpowiedzialności za produkt.

Przeciwko komu i na jakich warunkach można dochodzić roszczeń z tytułu odpowiedzialności za produkt?

Z roszczeniem z tytułu odpowiedzialności za produkt można wystąpić wyłącznie przeciwko producentowi lub dystrybutorowi rzeczy materialnej. Wnosząc roszczenie z tytułu odpowiedzialności za produkt, należy udowodnić wadę produktu.

W jakich przypadkach producent (dystrybutor) jest zwolniony z odpowiedzialności za produkt?

Producent (dystrybutor) będzie zwolniony z odpowiedzialności za produkt tylko wtedy, gdy będzie w stanie to udowodnić:

 

nie wyprodukował Produktu lub nie wprowadził Produktu do obrotu w ramach swojej działalności gospodarczej, lub

zgodnie z aktualnym stanem wiedzy, wada nie była wykrywalna w momencie wprowadzania Produktu do obrotu, lub


 wada Produktu wynika z zastosowania przepisów ustawowych lub wykonawczych określonych przez władze.

 

Producent (dystrybutor) musi udowodnić tylko jedną z powyższych przyczyn.

Należy pamiętać, że nie można dochodzić roszczeń z tytułu dorozumianej gwarancji i roszczeń z tytułu odpowiedzialności za produkt jednocześnie, równolegle na podstawie tej samej wady. Jednakże, w przypadku skutecznego dochodzenia roszczenia z tytułu dorozumianej gwarancji, można dochodzić roszczenia z tytułu odpowiedzialności za produkt wobec producenta w odniesieniu do wymienionego Produktu lub jego naprawionych części.

Gwarancja

W jakich przypadkach można skorzystać z praw gwarancyjnych?

Zgodnie z dekretem rządowym 151/2003 (IX.22.) w sprawie obowiązkowej gwarancji na niektóre towary trwałe, Sprzedawca ma obowiązek gwarancyjny w odniesieniu do sprzedaży nowych towarów trwałych wymienionych w załączniku 1 do dekretu (np. towary techniczne, narzędzia, maszyny), a także ich akcesoriów i komponentów w zakresie określonym w tym dekrecie (zwanych dalej, dla celów niniejszej sekcji, łącznie towarami konsumpcyjnymi).

Uprawnień wynikających z gwarancji można dochodzić za pomocą karty gwarancyjnej, która nie może stanowić warunku zwrotu przez konsumenta otwartego opakowania produktu konsumpcyjnego. Kartę gwarancyjną w przypadku nieudostępnienia jej konsumentowi, zawarcia umowy należy uznać za udowodnioną, jeżeli paragon potwierdzający zapłatę świadczenia wzajemnego - w zakresie faktury VAT na zasadach ogólnych lub paragonu wystawionego zgodnie z przepisami prawa

- przedstawiony przez konsumenta. W takim przypadku uprawnień wynikających z rękojmi można dochodzić za pokwitowaniem potwierdzającym dokonanie zapłaty.

Ponadto Sprzedawca może dobrowolnie podjąć się zobowiązania gwarancyjnego, w którym to przypadku musi dostarczyć oświadczenie gwarancyjne kupującemu kwalifikującemu się jako Konsument.

Oświadczenie gwarancyjne musi zostać udostępnione Konsumentowi na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostawy produktu.

Oświadczenie gwarancyjne musi zawierać następujące elementy:

 

 wyraźne oświadczenie, że w przypadku dostarczenia produktu wadliwego Konsument będzie uprawniony do bezpłatnego skorzystania z przysługujących mu na mocy prawa dorozumianych uprawnień z tytułu rękojmi, na które to uprawnienia gwarancja nie będzie miała wpływu

 nazwa i adres gwaranta

 procedura, którą powinien stosować Konsument w celu dochodzenia roszczeń gwarancyjnych wskazanie produktu, w odniesieniu do którego udzielana jest gwarancja, oraz

 warunki gwarancji.

 

Jakie prawa przysługują ci w ramach obowiązkowej gwarancji i w jakim terminie możesz z nich skorzystać? Prawa gwarancyjne

Na podstawie uprawnień z gwarancji Kupujący może żądać naprawy lub wymiany, żądać obniżenia ceny w przypadkach przewidzianych prawem, a w ostateczności odstąpić od umowy, jeżeli zobowiązany nie podjął naprawy lub wymiany albo nie uczynił zadość takiemu obowiązkowi w odpowiednim terminie z uwzględnieniem interesu uprawnionego lub uprawniony przestał być zainteresowany naprawą lub wymianą.

Kupujący, według swojego wyboru, może dochodzić roszczeń z tytułu naprawy bezpośrednio w siedzibie Sprzedającego, w dowolnym miejscu prowadzenia działalności lub oddziale, lub w serwisie naprawczym wskazanym przez Sprzedającego w karcie gwarancyjnej.

Termin na dochodzenie roszczenia

Roszczenia gwarancyjne mogą być dochodzone w okresie gwarancyjnym, który jest zgodny z dekretem rządowym 151/2003. (IX. 22.) następujące:


  1. jeden rok dla towarów, których cena zakupu wynosi 10 000 HUF, ale nie przekracza 100 000 HUF,
  2. dwa lata dla towarów, których cena zakupu wynosi 100.000 HUF, ale nie przekracza 000 HUF,
  3. trzy lata dla towarów, których cena zakupu przekracza 000 HUF.

 

Niedotrzymanie powyższych terminów powoduje wygaśnięcie uprawnień z tytułu gwarancji, przy czym w przypadku naprawy towaru konsumpcyjnego okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady Kupujący nie mógł korzystać z Produktu zgodnie z jego przeznaczeniem, licząc od dnia oddania Produktu do naprawy.

Okres gwarancji rozpoczyna się w dniu, w którym towar konsumpcyjny został dostarczony Kupującemu lub w dniu uruchomienia, jeśli zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub jego przedstawiciela.

Jeżeli Kupujący zleci uruchomienie towaru konsumpcyjnego po upływie sześciu miesięcy od dostawy, datą początkową okresu gwarancji jest dzień dostawy.

Zasady obsługi roszczeń gwarancyjnych

Organizując naprawę, Sprzedawca dołoży starań, aby naprawa została wykonana w terminie 15 dni. Termin naprawy biegnie od dnia przyjęcia towaru konsumpcyjnego do naprawy.

Jeżeli czas trwania naprawy lub wymiany przekracza piętnaście dni, Sprzedający jest zobowiązany poinformować Kupującego o przewidywanym czasie trwania naprawy lub wymiany.

Jeżeli w trakcie pierwszej naprawy towaru konsumpcyjnego w okresie gwarancji Sprzedawca stwierdzi, że towar konsumpcyjny nie może zostać naprawiony, Sprzedawca jest zobowiązany do wymiany towaru konsumpcyjnego w ciągu ośmiu dni, chyba że Kupujący zaleci inaczej. Jeżeli wymiana towaru konsumpcyjnego nie jest możliwa, Sprzedający zobowiązany jest w terminie ośmiu dni zwrócić Kupującemu cenę zakupu wskazaną na przedstawionym przez konsumenta dowodzie potwierdzającym zapłatę wynagrodzenia za towar konsumpcyjny - fakturze lub paragonie wystawionym zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług.

Akceptując OWH, Kupujący wyraża również zgodę na otrzymywanie niezbędnych informacji drogą elektroniczną lub w inny sposób umożliwiający potwierdzenie otrzymania informacji przez Kupującego.

Jeżeli Sprzedawca nie może naprawić towaru konsumpcyjnego w ciągu 30 dni:

 

 naprawa może zostać wykonana w dłuższym terminie pod warunkiem, że Kupujący wyraził na to zgodę, lub

 jeżeli Kupujący nie wyraził zgody na dokonanie naprawy w dłuższym terminie albo nie złożył oświadczenia w tym przedmiocie, towar konsumpcyjny należy wymienić na nowy w terminie ośmiu dni po bezskutecznym upływie trzydziestodniowego terminu, albo

 Jeżeli Kupujący nie wyrazi zgody na dokonanie naprawy w dłuższym terminie lub nie złożył oświadczenia w tym zakresie, ale wymiana towaru konsumpcyjnego również nie jest możliwa, wówczas cena zakupu wskazana na fakturze lub paragonie towaru konsumpcyjnego zostanie zwrócona Kupującemu w terminie ośmiu dni od bezskutecznego upływu trzydziestodniowego terminu.

 

Jeżeli towar konsumpcyjny jest wadliwy po raz czwarty, Kupujący jest uprawniony do:

 

 żądać naprawy od Sprzedawcy, lub

 zamiast dochodzić roszczenia o naprawę, zażądać od Sprzedającego proporcjonalnego obniżenia ceny zakupu zgodnie z lit. b) ust. 2 sekcji 6:159 ustawy V z 2013 r. w sprawie węgierskiego kodeksu cywilnego, lub

  zamiast dochodzić roszczenia o naprawę, naprawić towar konsumpcyjny lub zlecić jego naprawę na koszt Sprzedawcy zgodnie z lit. b) ust. 2 sekcji 6:159 ustawy V z 2013 r. w sprawie węgierskiego kodeksu cywilnego, lub

 Jeżeli Kupujący nie skorzystał z tych uprawnień (naprawa, obniżenie ceny, naprawa towaru konsumpcyjnego) lub nie złożył oświadczenia w tym zakresie, towar konsumpcyjny zostanie wymieniony w ciągu ośmiu dni lub, jeżeli wymiana towaru konsumpcyjnego jest niemożliwa, cena zakupu wskazana na fakturze lub paragonie towaru konsumpcyjnego zostanie zwrócona Kupującemu w ciągu ośmiu dni.

 

Towary konsumpcyjne objęte obowiązkową gwarancją zgodnie z dekretem rządowym 151/2003, które są zainstalowane ze stałym połączeniem, cięższe niż 10 kg lub które nie mogą być przewożone jako bagaż podręczny w miejscach publicznych.


Transport musi być naprawiany, z wyjątkiem pojazdów, w miejscu ich eksploatacji. Jeżeli naprawa nie może zostać przeprowadzona w miejscu prowadzenia działalności, przedsiębiorca lub, w przypadku roszczenia dochodzonego bezpośrednio w serwisie naprawczym, serwis naprawczy organizuje demontaż i montaż, a także dostawę i zwrot towaru konsumpcyjnego.

Wyjątki od gwarancji

Postanowienia niniejszego dokumentu pod nagłówkiem "Zasady rozpatrywania roszczeń gwarancyjnych" nie obejmują rowerów elektrycznych, skuterów elektrycznych, quadów, motocykli, motorowerów, samochodów, przyczep kempingowych, kamperów, kamperów z przyczepą, przyczep i łodzi motorowych.

Jednak również w przypadku tych Produktów Sprzedawca jest zobowiązany dołożyć starań, aby zrealizować roszczenie o naprawę w ciągu 15 dni.

Jeżeli czas trwania naprawy lub wymiany przekracza piętnaście dni, Sprzedający jest zobowiązany poinformować Kupującego o przewidywanym czasie trwania naprawy lub wymiany.

Jaki jest związek między gwarancją a innymi prawami gwarancyjnymi?

Uprawnienia gwarancyjne istnieją obok uprawnień z tytułu rękojmi (odpowiedzialność za produkt i dorozumiana rękojmia), jednak zasadnicza różnica między ogólnymi uprawnieniami z tytułu rękojmi i gwarancji polega na tym, że ciężar dowodu jest bardziej korzystny dla konsumenta w przypadku gwarancji.

Dobrowolne zobowiązanie gwarancyjne sprzedawcy w okresie obowiązkowej gwarancji nie może zawierać warunków bardziej niekorzystnych dla konsumenta niż uprawnienia wynikające z przepisów o obowiązkowej gwarancji. Później jednak warunki dobrowolnej gwarancji są dowolne, jednak gwarancja nie może w tym przypadku również wpływać na konsumenta - tym samym obejmując istnienie praw opartych na dodatkowej gwarancji.

Wniosek o wymianę w ciągu trzech dni roboczych

Roszczenie o wymianę w ciągu trzech dni roboczych ma również zastosowanie w przypadku zakupów w sklepach internetowych. Roszczenie o wymianę w ciągu trzech dni roboczych może być dochodzone w odniesieniu do nowych towarów konsumpcyjnych na mocy dekretu rządowego 151/2003. (IX. 22.), który stanowi, że jeśli dana osoba zgłosi roszczenie o wymianę w ciągu trzech dni roboczych, Sprzedawca uzna, że Produkt był wadliwy w momencie jego sprzedaży i niezwłocznie wymieni Produkt.

W jakich przypadkach Sprzedający będzie zwolniony ze swojego obowiązku gwarancyjnego?

Sprzedający będzie zwolniony ze swojego obowiązku gwarancyjnego tylko wtedy, gdy udowodni, że przyczyna skutku wystąpiła po spełnieniu świadczenia.

Należy pamiętać, że nie można jednocześnie dochodzić roszczeń z tytułu dorozumianej gwarancji i roszczeń z tytułu rękojmi lub roszczeń z tytułu odpowiedzialności za produkt i roszczeń z tytułu gwarancji na podstawie tej samej wady, ale w przeciwnym razie użytkownik jest uprawniony do praw wynikających z gwarancji niezależnie od praw z tytułu rękojmi.

 

 

Informacje o odpowiedzialności za produkt i dorozumianej gwarancji w odniesieniu do gwarancji zgodności Produktów w przypadku Kupujących niebędących konsumentami

Ogólne zasady dotyczące dorozumianych praw gwarancyjnych

Kupujący, który nie kwalifikuje się jako konsument, może dochodzić, zgodnie z własnym wyborem, następujących dorozumianych roszczeń gwarancyjnych:

Użytkownik może zażądać naprawy lub wymiany, chyba że zastosowanie się do wybranego przez niego uprawnienia z tytułu rękojmi jest niemożliwe lub spowodowałoby nieproporcjonalne koszty po stronie Sprzedawcy w porównaniu z alternatywnym środkiem zaradczym. Jeśli użytkownik nie zażądał lub nie mógł zażądać naprawy lub wymiany, może zażądać proporcjonalnego obniżenia wynagrodzenia, może naprawić wadę samodzielnie lub zlecić jej naprawę na koszt Sprzedawcy lub, w ostateczności, może odstąpić od umowy.

Użytkownik ma prawo do modyfikacji, chyba że było to uzasadnione lub konieczne ze względu na zachowanie Sprzedawcy.


W przypadku Produktów używanych uprawnienia z tytułu rękojmi i gwarancji odbiegają od zasad ogólnych. Wadliwe działanie może wystąpić również w przypadku Produktów używanych, ale należy wziąć pod uwagę okoliczności, na podstawie których konsument mógł spodziewać się wystąpienia określonych wad. Ze względu na przestarzałość, występowanie pewnych wad staje się coraz częstsze, w związku z czym nie można oczekiwać, że Produkt używany może być tej samej jakości co nowo zakupiony produkt. W związku z tym Kupujący może dochodzić swoich praw z tytułu rękojmi wyłącznie w odniesieniu do wad wykraczających poza wady, które wynikają z używanego charakteru Produktu i które powstają niezależnie od takiego charakteru. Jeżeli Produkt używany jest wadliwy, a Kupujący będący konsumentem otrzymał informację o tej wadzie przy zakupie, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za tę wadę.

W przypadku kupujących, którzy nie kwalifikują się jako konsumenci, termin na dochodzenie roszczeń z tytułu dorozumianej gwarancji wynosi 1 rok, licząc od dnia wykonania (dostawy).

Odpowiedzialność za produkt i gwarancja

Prawa z tytułu odpowiedzialności za produkt oraz prawa wynikające z obowiązkowej gwarancji przysługują wyłącznie kupującym kwalifikującym się jako konsumenci.

Jeśli Sprzedawca udziela dobrowolnej gwarancji na Produkt, wskaże to osobno w trakcie zakupu Produktu.

Jeśli producent zapewnia gwarancję producenta, która obejmuje również nabywców niekwalifikujących się jako konsumenci, wówczas takie roszczenia mogą być dochodzone bezpośrednio od producenta.